13E042SIS - Signali i sistemi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Signali i sistemi | |||
| Akronim | 13E042SIS | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Elektronika | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovama analize kontinualnih i diskretnih signala i sistema u vremenskom i frekvencijskom domenu. Osposobljavanje studenata da koriste računar za analizu signala i sistema. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Posle ovog kursa studenti su osposobljeni da razumeju i primenjuju Furijeovu, Laplasovu i z transformaciju i postupke obrade signala. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Link ka stranici predmeta | http://tnt.etf.bg.ac.rs/~oe2sis/ | |||
| Sadržaj teorijske nastave | Definicija i klasifikacija signala i sistema. Osnovne osobine sistema. Primena diferencijalnih i diferencnih jednačina za modelovanje sistema. Furijeova analiza kontinualnih i diskretnih signala. Laplasova transformacija kontinualnih signala. Pojam funkcije prenosa, polovi i nule sistema. Z transformacija diskretnih signala. Diskretizacija i rekonstrukcija kontinualnih signala. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Upoznavanje i korišćenje programskog sistema MATLAB. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja uz demonstracije na računaru. Vežbe u računarskoj laboratoriji. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 45 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 35 | |||
| Seminari | 20 | |||

