Navigacija

19E061F2 - Fizika 2

Specifikacija predmeta
Naziv Fizika 2
Akronim 19E061F2
Studijski program Elektrotehnika i računarstvo
Modul
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima
    Ciljevi izučavanja predmeta Ovladavanje fizičkim konceptima vezanim za optiku, atomsku, nuklearnu i poluprovodničku fiziku, mehaniku fluida i termodinamiku kroz upoznavanje sa principima rada optičkih, elektronskih, termo- i hidrodinamičkih uređaja i nuklearnih postrojenja za primene u senzorima, prenosu informacija, osvetljenju i formiranju slike, merenjima, izvorima i konverziji energije. Pozicioniranje fizike u modernoj tehnici.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Razumevanje prirode svetlosti i njene uloge u realizaciji senzora i sistema za prenos informacija. Ovladavanje osnovama fizike XX veka kroz primene poluprovodničkih naprava i atomskog zračenja. Sticanje inženjerskih veština u proračunima protoka fluida, snage pumpi i turbina, i primeni termodinamičkih ciklusa pri konverziji energije. Sticanje svesti o globalnom zagađenju i budućim izvorima energije.
    Sadržaj predmeta
    Link ka stranici predmeta http://nobel.etf.bg.ac.rs/studiranje/kursevi/oo1f2/
    Link ka predavanjima https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AY4nEPpZaJRB6m0tZoPLCQMLufhNgFJP_rVbdSJLu29o1%40thread.tacv2/conversations?groupId=bdcde45d-35d4-46a1-8be0-28b01eda4bc0&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba
    Sadržaj teorijske nastave Zakoni talasne i geometrijske optike; osvetljenje; optička vlakna, kamere. Elementi moderne fizike; atomska i nuklearna struktura; pn spoj; Lampe, laseri, LED; solarne ćelije, senzori slike; radioaktivni senzori. Statika i dinamika fluida; viskoznost; senzori, brane, turbine, vetrogeneratori. Idealni i realni gas; termodinamički principi; senzori temperature; Reaktori; obnovljivi izvori energije;
    Sadržaj praktične nastave Opšta tehnika rešavanja problema implementirana kroz računske vežbe sa ciljem osposobljavanja studenata da identifikuju osnovne elemente problema, iskoriste ih da postave i reše fizičko-matematičke modele uz efikasnu proveru rešenja i eliminaciju grešaka.
    Literatura
    1. Skripte (J. Cvetić: „Mehanika fluida“, P. Marinković „Toplota“) i slajdovi sa predavanja u elektronskoj formi na nobel.etf.rs
    2. K.Nikolić, P.Marinković, J.Cvetić: Fizika zbirka rešenih zadataka, DN Centar, Beograd 2014.
    3. D. Halliday, R. Resnick, J. Walker: „Fundamentals of Physics“, Wiley, 2007.
    4. L.A. Bloomefield: „How things work – the physics of everyday life“, Wiley, 2013.
    5. B. Crowell: „Conceptual Physics“, 2006.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja koja kombinuju klasičan teorijski pristup i fenomenološki pristup (kroz studije slučaja). Vežbe na tabli.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 0 Pismeni ispit 40
    Praktična nastava 0 Usmeni ispit 0
    Projekti
    Kolokvijumi 60
    Seminari 0