Naziv |
Električna merenja |
Akronim |
13E042EM |
Studijski program |
Elektrotehnika i računarstvo |
Modul |
modul Elektronika |
Tip studija |
osnovne akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
5.0 |
Status predmeta |
obavezan |
Uslovljnost drugim predmetima |
nema |
Ciljevi izučavanja predmeta |
Cilj predmeta je osposobljavanje studenata za samostalan rad u laboratoriji, samostalno merenje napona, struje, električne otpornosti, impedanse, snage i frekvencije, kao i procenu merne nesigurnositi i obradu rezultata merenja. Takođe, cilj predmeta je da se studenti obuče da samostalno koriste osciloskop, projektuju jednostavnije merne instrumente i izaberu adekvatan metod merenja. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Student će biti sposoban da samostalno radi u laboratoriji, koristi merne instrumente, vrši merenja i proceni mernu nesigurnost. Student će biti osposobljen da samostalno izabere merni metod koji odgovara problemu. Student će biti sposoban da projektuje instrumente kojima se proširuje merni opseg postojećih instrumenata. Student će biti osposobljen da samostalno i u potpunosti koristi osciloskop. |
Link ka stranici predmeta |
http://tnt.etf.bg.ac.rs/~oe2em/ |
Sadržaj teorijske nastave |
Jedinice mere, zakonska metrologija, etaloni. Obrata rezultata merenja, merna nesigurnost. Istrument sa pokretnim kalemom i instrument sa pokretnim gvožđem. Ampermetar, voltmetar, ommetar. Merenje snage. Elektronski i digitalni merni instrumenti. Osciloskop. Merni mostovi. Metode merenja otpornosti, kapacitivnosti, induktivnosti, međusobne induktivnosti, frekvencije. |
Sadržaj praktične nastave |
Laboratorijske vežbe:
1. Statistička obrada rezultata merenja
2. Osciloskop 1
3. Osciloskop 2
4. Proširenje mernog opsega pomoću spoljnjeg šanta
5. Provera karakteristika digitalnog voltmetra i niskofrekventnog generatora
6. Merenje maksimalne, srednje i efektivne vrednosti signala
7. Merenje električne otpornosti
8. Merenje kapacitivnosti i induktivnosti mostom |