19E053SAUG - Sistemi automatskog upravljanja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Sistemi automatskog upravljanja | |||
| Akronim | 19E053SAUG | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Energetika | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studenti nauče osnovne metode za modeliranje kontinualnih i diskretnih sistema, kao i za njihovu analizu (u smislu ponašanja u vremenskom, frekvencijskom ili kompleksnom domenu). | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će nakon položenog predeta imati osnovne veštine da izvrše odgovarajuću analizu kontinualnih ili diskretnih sistema, da izvrše njegovu simulaciju i da ga predstave u formi ulazno izlazne reprezentacije ili modela u prostoru stanja, kao i da izvrše analizu stabilnosti. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Modeliranje elektromehaničkih sistema, karakterizacija ponašanja kontinualnih i diskretnih sistema u stacionarnom stanju i prelaznom režimu. Diskretizacija kontinualnih sistema. Modeli u prostoru stanja. Stabilnost kontinualnih i diskretnih sistema. Analiza sistema pomoću Bode-ovih karakteristika. Podešavanje PID regulatora | |||
| Sadržaj praktične nastave | Laboratorijski rad | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 1 | 0.5 | ||
| Metode izvođenja nastave | 45 časova predavanja + 15 časova vežbi na tabli | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 50 | |||
| Seminari | ||||

