OS3HPS - Hidraulični i pneumatski sistemi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Hidraulični i pneumatski sistemi | |||
| Akronim | OS3HPS | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Signali i sistemi | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | ||||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima i konceptima hidrauličkih i pneumatičkih upravljačkih sistema. Studenti će naučiti kako ovi sistemi rade, koje su im prednosti, a koji nedostaci. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost za modeliranje ovih sistema i zatim rešavanje praktičnih problema kao što su simulacija i upravljanje. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Teorija hidrauličkog fluida. Elementi hidrauličkog pogona: pumpe i motori, razvodnici, motori i cilindri upravljani razvodnikom. Elektrohidraulički servorazvodnici: momentni motor, jednostepeni i dvostepeni razvodnici. Matematički model i simulacija. Servoupravljanje. Nelinearnosti. Teorija pneumatičkog fluida. Karakteristike i upotreba pneumatičkog pogona. Upravljanje. Primene. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Laboratorijske vežbe i domaći zadaci sa praktičnim problemima modeliranja, simulacije i upravljanja hidrauličkim pogonima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 1 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, projekat, domaći zadaci | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 50 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | 0 | |||
| Kolokvijumi | 50 | |||
| Seminari | 0 | |||

