OF4NT - Nuklearna tehnika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Nuklearna tehnika | |||
| Akronim | OF4NT | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Fizička elektronika | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti se upoznaju sa opštim osobinama jezgra, radioaktivnošću, interakcijama neutrona i jezgara i radioaktivnošću. Neutronska fizika i fizika fuzionih i fisionih reakcija se razmatra. Studenti se upoznaju sa transportnom teorijomm, teorijom nuklranih reaktora i statikom i kinetikom nuklearnih reaktora. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti osposobljeni da razumeju i samostalno primenjuju znanja iz oblasti interakcije neutrona i jezgara, fisionih nuklearnih reaktora, fuzionih procesa i primene zračenja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Neutronske interakcije i efikasni preseci. Umnožavanje i usporavanje neutrona. Kritične dimenzije i statički parametri fisionog nuklearnog reaktora. Promena reaktivnosti reaktora sa vremenom. Zatrovanje. Konverzija i izgaranje goriva. Tipovi nuklearnih reaktora. Fuzija. Primena zračenja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Auditorne vežbe. laboratorijske vežbe i domaći zadaci. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 1.5 | 0.5 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, auditorne vežbe, domaći zadaci | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | 35 | |||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 0 | |||

