MS1PS - Projektovanje softvera
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Projektovanje softvera | |||
| Akronim | MS1PS | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Softversko inženjerstvo | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) |
|
|||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Ne postoji formalan uslov, ali je očekivano da student poznaje gradivo kursa IR2OO2. Kurs mogu birati samo studenti koji nisu na osnovnim studijama položili kurs IR4PS ili SI3PS. | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje i ovladavanje konceptima modeliranja i projektovanja softvera korišćenjem projektnih uzoraka. Učenje standardne grafičke notacije za modeliranje UML kroz 13 vrsta dijagrama, kao i najčešće korišćenih projektnih uzorka strukture, ponašanja i kreiranja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student poznaje koncepte modeliranja i projektovanja softvera. Student je sposoban je da modelira složene softverske sisteme koristeći standardni jezik UML 2. Student pri projektovanju softvera ume da prepozna uslove za primenu i da primeni adekvatne projektne uzorke iz GoF kataloga projektnih uzoraka. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pregled koncepata modeliranja i jezika UML. Dijagrami klasa, objekata, paketa, sekvence, komunikacije, slučajeva korišćenja, aktivnosti, pregleda interakcije, stanja, komponenata, raspoređivanja, složene strukture i vremenski. Koncepti i klasifikacija projektnih uzoraka. Objektni i klasni uzorci strukture (npr. Sastav), ponašanja (npr. Posmatrač) i stvaranja (npr. Prototip). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Auditorne, laboratorijske pokazne i laboratorijske kontrolne vežbe. Domaći zadaci. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i auditorne vežbe se drže uz elektronske prezentacije. Na predavanjima se uvode koncepeti projektovanja softvera i izlaže notacija UML, kao i konkretni projektni uzorci, dok se na auditornim vežbama demonstriraju praktični primeri modeliranja uz primenu uzoraka. Laboratorijske vežbe su podeljene na pokazne i kontrolne. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | 0 | |||
| Kolokvijumi | 50 | |||
| Seminari | 0 | |||

