Navigacija

13E013EP2 - Energetski pretvarači 2

Specifikacija predmeta
Naziv Energetski pretvarači 2
Akronim 13E013EP2
Studijski program Elektrotehnika i računarstvo
Modul
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
    Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Pohađana nastava iz Elemenata elektronike (OG2EE)
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa osnovnim topologijama čopera i invertora. Uporedna analiza pojedinih topologija sa stanovišta kvaliteta upotrebe električne energije i kvaliteta napona na opterećenju. Upoznavanje studenata sa osnovnim principima i tehnikama impulsno-širinske modulacije, analiza harmonijskih izobličenja i filtera izlaznog napona.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti treba da razumeju principe funkcionisanja PWM čopera i monofaznih i trofaznih naponski kontrolisanih PWM inveretora. Na osnovu stečenog znanja, studenti treba da umeju da, za zadate radne uslove, odaberu optimalnu topologiju čopera i invertora.
    Sadržaj predmeta
    Link ka stranici predmeta http://pretvaraci.etf.rs/pretvaraci2.htm
    Link ka predavanjima https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a2vTFyWo7jk-_A5giSjuDifgFQdyYLfl2fNqS6ZjT7Vs1%40thread.tacv2/General?groupId=12964462-e026-4e53-9321-12c9e0aa4ef5&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba
    Sadržaj teorijske nastave Tipovi čopera: spuštač napona, podizač napona, spuštač-podizač napona. Čoperi sa galvanskom izolacijom: direktni i indirektni čoperi, poludijagonalni most. Višefazni čoperi. Monofazni i trofazni invertori sa kvadratnim izlaznim naponom, harmonijska izobličenja i filtriranje izlaznog napona invertora. Principi i tehnike impulsno-širinske modulacije, PWM naponski invertori. Višenivojski invertori.
    Sadržaj praktične nastave Analiza rada PWM čopera i PWM naponskih invertora pomoću merenja na laboratorijskim prototipima pretvarača.
    Literatura
    1. Miloš Nedeljković, Energetski pretvarači–zbirka rešenih ispitnih zadataka, Akademska misao, Beograd, 2003.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2 0.5
    Metode izvođenja nastave Nastava se izvodi kroz predavanja, auditorne i laboratorijske vežbe
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 0 Pismeni ispit 35
    Praktična nastava 30 Usmeni ispit 35
    Projekti
    Kolokvijumi 0
    Seminari 0