13D051ARS - Autonomni robotski sistemi bez ljudske posade
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Autonomni robotski sistemi bez ljudske posade | |||
| Akronim | 13D051ARS | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Od kandidata se očekuje da poseduje osnovna znanja iz mehanike, elektronike i identifikacije sistema, dobro poznavanje teorije obrade signala i automastkog upravljanja, primene algoritama veštačke inteligencije, programiranja u Matlabu. Poželjno je, ne i obavezno, imati iskustva u programiranju na C/C++, Java-i, ROS-u, programiranju mikrokontrolera, isl. Takođe, poželjno je služenje engleskim jezikom. | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Ovladavanje specifičnim znanjima iz modeliranja i identifikacije mehatroničkih robotskih sistema, senzorski zasnovane navigacije, planiranja kretanja i sinteze algoritama automastkog upravljanja sistemima bez operatera (autonomni sistemi) poput mobilnih robota na točkovimna ili gusenicama, inteligentnih drumskih vozila ili multi-rotorskih bespilotnih letilicama. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Kao očekivani rezultat podrazumeva se novi upravljački algoritam ili metoda verifikovan(a) na simualtoru ili na eksperimentalnom sistemu i referisan u formi projektnog izveštaja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Izučavaju se metode modeliranja, projektovanja algoritama inteligentne navigacije i upravljanja, simulacije i eksperimentalnog testiranja autonomnih robotskih sistema bez ljudske posade. Kandidati se opredeljuju za jedan od potprograma: 1) autonomni mobilni roboti na točkovima/gusenicama, 2) inteligentna drumska vozila za automatski režim saobraćaja i 3) bespilotne letilice s rotorskim pogonom | |||
| Sadržaj praktične nastave | Kandidatu je omogućen rad na eksperimentalnim modelima robota (robot-rover) u laboratorijskim uslovima i napolju (kvadrotor s 4 elise). Inteligentna druumska vozila se testiraju na odgovarajućem softverskom simulatoru. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 6 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Kandidatima se definiše zadatak i literatura u okviru jedne od ponuđenih istraživačkih oblasti. Kandidat samostalno radi uz povremene konsultacije s profesorom. Projektni zadaci mogu biti hardverskog ili softverskog tipa s akcentom na originalnim idejama. Kandidatima su na raspolaganju specijalizovani softver i eksperimentalna oprema. Na kraju, kandidat piše izveštaj i brani ga pred profesorom. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 0 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 70 | |||

