OS3O - Optoelektronika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Optoelektronika | |||
| Akronim | OS3O | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Signali i sistemi | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | 1) Razjašnjenje fizičkih pojava koje su posledica interakcije svetlosti sa materijom i opis mogućeg načina njihovog korišćenja. 2) Razumevanje funkcionisanja osnovnih optoelektronskih naprava. 3) Demonstracija osnovnih optoelektronskih pojava kroz eksperiment i osposobljavanje studenata za pravilno korišćenje optoelektronskih uređaja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Očekuje se da student: 1) stekne spoznaju o ulozi i primeni optoelektronike u današnjem razvoju društva, 2) upozna se sa osnovnim optičkim pojavama i optoelektronskim napravama i 3) ovlada upotrebom optoelektronskih komponenti i uređaja i bude sposoban da ih samostalno koristi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Optoelektronika-pojam i primene. Zračna optika. Aberacije. Optička vlakna. Talasna optika. Polarizacija, interferencija i difrakcija. Furijeova optika. Nelinearna optika-uvod. Svetlosni izvori: diskretni-laser, uskopojasni i širokopojasni. Detektori. Polimerna optoelektronika. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Lab. vežbe: 1. Snimanje profila Gausovog snopa optičkog talasa - Optika svetlosnog snopa. 2. Određivanje dužine rezonatora He-Ne lasera - Laseri. 3. Optimizacija ulaznog stepena optičkog prijemnika - Detektori. 4. Određivanje prečnika difrakcionog proreza ili žice -Talasna optika, CCD. 5. Određivanje vrednosti Veredeove konstante datog kristala - Polarizacija. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 1 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, auditorne vežbe, laboratorijske vežbe i domaći zadaci. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 40 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | 0 | |||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 0 | |||

