13D011NSE - Nadgledanje stanja električnih mašina u pogonu
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Nadgledanje stanja električnih mašina u pogonu | |||
| Akronim | 13D011NSE | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | modul Energetski pretvarači i pogoni | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Predmeti iz Osnovnih studija iz oblasti električnih mašina. | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa problematikom nadgledanja stanja električnih mašina u toku rada. Posebno se proučavaju elementi sistema za nadgledanje, električne tehnike, hemijske tehnike, vibracione tehnike kao i nadgledanje toplotnih efekata. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završenom kursu studenti su osposobljeni da koriste različite metode za nadgledanje stanja električnih mašina u toku rada. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Konstrukcija i rad električnih mašina i mehanizam nastanka kvara. Elementi sistema za nadgledanje. Električne tehnike monitoringa. Hemijske tehnike za nadgledanje stanja. Degradacija izolacije i njena detekcija. Podmazivanje i degradacija ležajeva. Vibracione tehnike za nadgledanje stanja. Dinamika rotora. Primeri nadgledanja vibracija. Nadgledanje temperatura. | |||
| Sadržaj praktične nastave | nema | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 6 | ||||
| Metode izvođenja nastave | predavanja i auditorne vežbe | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 0 | |||

