Навигација

13С111РМФП - Рачунарско моделовање физичких појава

Спецификација предмета
НазивРачунарско моделовање физичких појава
Акроним13С111РМФП
Студијски програмСофтверско инжењерство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ2.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са методама софтверске имплементације математичко-физичких модела одређених физичких појава, који се кроз феноменолошка пресликавања могу применити на широк спектар појава и у другим, како природним тако и друштвеним, сферама живота.
    Исходи учења (стечена знања)Овладавање методама рачунарског моделовања физичких појава. Примена на симулацију система присутних у електротехници, медицини, биологији, економији, социологији, климатологији итд.
    Садржај предмета
    Линк ка страници предметаhttp://nobel.etf.bg.ac.rs/studiranje/kursevi/13s111rmfp/
    Линк ка предавањимаhttps://teams.microsoft.com/l/team/19%3AH2dtlna648fJ8ttJtg-EvmzKFLv0qAvEBe7KNQHOVUE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6f0614ad-7457-42fd-b7ff-c2f299949191&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba
    Садржај теоријске наставеМодели осцилаторних система. Адаптација модела за примене у медицини и економији. Нелинеарни осцилатори. Анализа стабилности. Примене у медицини, биологији и економији. Лангевинова једначина хармонијског осцилатора. Линеарни динамички системи. Таласна једначина у класичној и квантној механици. Ударни таласи и примена на модел и оптимизацију протока саобраћаја. Пренос топлоте.
    Садржај практичне наставеВежбе на рачунару: реализација пројектних задатака подразумева формирање модела, софтверску имплементацију, анализу и дискусију резултата симулације.
    Литература
    1. S. S. Strogatz, "Nonlinear dynamics and chaos," Perseus Books, 1994
    2. D. Acheson, "From calculus to chaos," Oxford University Press, 1997.
    3. J. Walker, D. Halliday, R. Resnick, "Fundamentals of physics,“ John-Wiley & Sons, Inc., 2014
    4. D. G. Zill, "A first course in differential equations with modelling applications," Brooks/Cole, 2013
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеНа предавањима ће бити представљени физички модели и дате смернице за њихову имплементацију. На вежбама студент формира модел, софтверски га имплементира, анализира и дискутује резултате симулација. Поени у оквиру предиспитних обавеза се додељују на основу извештаја са резултатима симулација и домаћих задатака (максимално два задатка).
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична настава70Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари