Навигација

19Д031ОПМ - Обрада и претраживање мултимедијалних садржаја

Спецификација предмета
НазивОбрада и претраживање мултимедијалних садржаја
Акроним19Д031ОПМ
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманема
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са основним својствима мултимедијалних сигнала, начинима њихове обраде, основним методама за издвајање обележја из мултимедијалног садржаја и означавање материјала ради претраживања великих мултимедијалних датотека.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти треба да се оспособе за примену различитих метода обраде мултимедијалних сигнала, њиховог укључивања у различите апликације, да користе ове методе ради претраживања великих мултимедијалних база података и издвајања жељеног материјала.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни мултимедијални (ММ) стандарди. Анализа текста, аудио и видео садржаја у мултимедијалној бази. Анотација. Едитовање. Анализа облика, текстуре, боје. Детекција промене кадрова. Интелигентна обрада и издвајање обележја ММ садржаја. Индексирање. Структурни и семантички ниво описивања садржаја. Вектор обележја. Претраживање помоћу објективних обележја. Семантички јаз. Повратна спрега корисника.
      Садржај практичне наставеИмплементација техника обраде и одабира карактеристичних обележја мултимедијалног садржаја.
      Литература
      1. D. Feng, W. C. Siu, H. J. Zhang (Eds.), Multimedia Information Retrieval and Management, Springer, 2003.
      2. G. A. Tsihrintzis, R. J. Howlett, M.Virvou, T. Watanabe, and L. C. Jain, Intelligent Interactive Multimedia Systems and Services in Practice, Springer Science, 2015.
      3. G. Stamou, S. Kollias (Eds), Multimedia Content and the Semantic Web, Wiley, 2005.
      4. R. Ji, Y. Gao, L. Y. Duan, H. Yao, Q. Dai, Learning-Based Local Visual Representation and Indexing, Morgan Kaufmann, Elsevier Science, 2015.
      5. Актуелни чланци из часописа
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      8
      Методе извођења наставепредавања и аудиторне вежбе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања0Писмени испит70
      Практична настава0Усмени испит0
      Пројекти0
      Колоквијуми0
      Семинари30