Навигација

13Е063СП - Сензори и претварачи

Спецификација предмета
НазивСензори и претварачи
Акроним13Е063СП
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНема
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са енергетским доменима, протоком информација међу њима и обради података. Упознавање студената са физичким принципима рада, мерним техникама, поделом и калибрацијом сензора свих енергетских домена. Упознавање студената са концептима и изазовима интеграције сензора у микроконтролерске системе.
    Исходи учења (стечена знања)Студент познаје енергетске домене и принципе конверзије сензорских сигнала међу њима. Студент зна најважније типове сензора за сваки енергетски домен и може да одабере оптималан сензор за конкретну примену. Оспособљавање студената за решавање различитих проблема везаних за интеграцију сензора у сложене мерне и контролне системе.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПренос и обрада информација у мерним и контролним системима. Класификација претварача. Коцка сензорских ефеката. Сензори радијационог, магнетног, електричног, термалног, механичког и хемијског енергетског домена. Калибрација. Претварачки интерфејси и процесирање претварачких сигнала. Архитектура микроконтролерских сензорских система. Oснове ИоТ система и концепта паметних сензора.
    Садржај практичне наставеЛабораторијске вежбе на којима студенти врше карактеризацију неких типова сензора и користе их за мерења.
    Литература
    1. S. Soloman, Sensors Handbook, McGraw-Hill, Inc. New York, 2009
    2. д. Станковић, Физичко техничка мерења, Универзитет у Београду, Београд, 1997
    3. N. Kirianaki, S. Yurish, N. Shpak, V. Deynega, Data Acquisition and Signal Processing for Smart Sensors, John Wiley & Sons, 2002
    4. J. S. Wilson, Sensor Technology Handbook, Elsevier 2005
    5. S. C. Mukhopadhyay, G. S. Gupta, Smart Sensors and Sensing Technology, Springer-Verlag, 2008
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставе45 часова предавања + 30 часова лабораторијских вежби.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања0Писмени испит45
    Практична настава10Усмени испит0
    Пројекти0
    Колоквијуми45
    Семинари0