Навигација

13Д111ОПР - Одабрана поглавља из рачунарске графике

Спецификација предмета
НазивОдабрана поглавља из рачунарске графике
Акроним13Д111ОПР
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаНе постоји формалан услов, али је oчекивано да студент познаје градиво предмета "Рачунарска графика".
      Циљеви изучавања предметаОмогућити студентима да стекну неопходна знања и развију способност развијања алгоритама и метода, као и бављења научним истраживањима у области рачунарске графике.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити оспособљени да детаљно познају и примењују постојеће концепте, да развијају нове методе и баве се научним истраживањима за: моделовање и исцртавање 3D објеката и сцене, моделовање дигиталних терена, моделовање кривих и површина, развој графичких машина и графичких библиотека/пакета, виртуелну и обогаћену реалост, примену графике у видео-играма и образовању кроз забаву.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеНапредни алгоритми рачунске геометрије. Моделовање површина и тела. B-spline и NURBS. Моделовање дигиталних терена. Технике исцртавања 3Д сцене. Методе глобалног осветљења: ray-tracing, radiosity, photon mapping. Мапирање текстуре. Графичке машине и бибиотеке. Виртуелна реалност. Обогаћена реалност. Графика у видео-играма и образовању кроз забаву. Напредне архитектуре графичких процесора.
      Садржај практичне наставеПрактична реализација пројекта и публиковање постигнутих резултата.
      Литература
      1. John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar, James D. Foley, Steven K. Feiner, Kurt Akeley, "Computer Graphics: Principles and Practice", 3rd edition, Pearson Education, 2013
      2. Alan Watt, "3D Computer Graphics", 3rd edition, Addison-Wesley, 2000.
      3. Donald Hearn, Pauline Baker, "Computer Graphics – C Version", 2nd edition, Pearson Education, 2004.
      4. Mark de Berg, Otfried Cheong, Marc van Kreveld, Mark Overmars, "Computational Geometry: Algorithms and Applications", 3rd edition, Springer-Verlag, 2008.
      5. Kenneth J. Varnum, "Beyond Reality: Augmented, Virtual, and Mixed Reality in the Library", American Library Association Editions, 2019.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставеНастава се одвија у облику семинара или консултација по наставним јединицама. Истраживачки део обухвата прикупљање и проучавање релевантне литературе са критичким освртом у облику семинарског рада погодног за публиковање. Практични део обухвата реализацију конкретног задатка.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања0Писмени испит0
      Практична настава0Усмени испит50
      Пројекти25
      Колоквијуми0
      Семинари25