13Д111ОПР - Одабрана поглавља из рачунарске графике
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Одабрана поглавља из рачунарске графике | |||
Акроним | 13Д111ОПР | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) |
| |||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Не постоји формалан услов, али је oчекивано да студент познаје градиво предмета "Рачунарска графика". | |||
Циљеви изучавања предмета | Омогућити студентима да стекну неопходна знања и развију способност развијања алгоритама и метода, као и бављења научним истраживањима у области рачунарске графике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособљени да детаљно познају и примењују постојеће концепте, да развијају нове методе и баве се научним истраживањима за: моделовање и исцртавање 3D објеката и сцене, моделовање дигиталних терена, моделовање кривих и површина, развој графичких машина и графичких библиотека/пакета, виртуелну и обогаћену реалост, примену графике у видео-играма и образовању кроз забаву. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Напредни алгоритми рачунске геометрије. Моделовање површина и тела. B-spline и NURBS. Моделовање дигиталних терена. Технике исцртавања 3Д сцене. Методе глобалног осветљења: ray-tracing, radiosity, photon mapping. Мапирање текстуре. Графичке машине и бибиотеке. Виртуелна реалност. Обогаћена реалност. Графика у видео-играма и образовању кроз забаву. Напредне архитектуре графичких процесора. | |||
Садржај практичне наставе | Практична реализација пројекта и публиковање постигнутих резултата. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | ||||
Методе извођења наставе | Настава се одвија у облику семинара или консултација по наставним јединицама. Истраживачки део обухвата прикупљање и проучавање релевантне литературе са критичким освртом у облику семинарског рада погодног за публиковање. Практични део обухвата реализацију конкретног задатка. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | 25 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 25 |