МС1РЕП - Регулација електромоторних погона
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Регулација електромоторних погона | |||
| Акроним | МС1РЕП | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Енергетски претварачи и погони | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | основна предзнања из електромоторних погона | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са значајем регулисаних електромоторних погона, управљачким структурама погона, методама анализе, интеграције неопходне опреме, и избор структуре и параметара регулационог подсистема. Проучавање савремених стратегија управљања и њихова примена у регулисаним погонима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање суштине и разумевање основних принципа и специфичности регулисаних електромоторних погона. Способност конципирања, пројектовања и избора начина напајања и управљања. Познавање типичних решења и опреме. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод. Регулисани погон као систем са повратном везом. Оцена квалитета регулисаних погона. Методе анализе. Реализација. Погони са моторима једносмерне струје. Управљање напоном индукта и побудом. Анализа и синтеза. Погони са асинхроним моторима. Погони са напонским и струјним инвертором. Скаларно и векторско управљање. Примери реализованих система. | |||
| Садржај практичне наставе | Сврха регулације, повратне везе по струји, брзини и положају, регулатори и други елементи, стабилност, статичке и динамичке перформансе. Анализа у фреквентном и временском домену. Динамичка блок-шема, анализа помоћу рачунарске симулације, избор структуре, оптимална појачања и временске константе, адаптација, опсервери. Лаб. вежбе: регулисани погони са једносмерним и асинхроним моторима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1.5 | 0.5 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, рачунске вежбе лабораторијске вежбе, презентације, демонстрације, пројекат, семинарски рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 10 | |||

