МС1КР - Когнитивни радио
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Когнитивни радио | |||
| Акроним | МС1КР | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Системско инжењерство и радио комуникације | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са принципима когнитивног радија, новим начином размишљања и истраживања у области радио комуникација. Нове генерације радио система усмерене су ка задовољењу нарастајућих захтева за бежичним приступом високог протока кроз боље управљање ресурсима. У оквиру курса студенти ће упознати могућности бољег приступа и ефикаснијег коришћења спектра. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На крају курса студенти ће бити способни да: - упознају нови начин размишљања и истраживања у области радио комуникација - когнитивни радио - упознају технике бољег приступа и ефикаснијег коришћења ресурса, посебно спектра, у комбинацији са технологијом електронског учења у области радија - сагледају будуће правце развоја радио комуникација кроз примену когнитивности у области радија. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | - Радио еволуција ка когнитивном радију - Идеални и реални когнитивни радио - Структура когнитивног радија: компоненте и њјихове функције, когнитивни циклус, хијерархија закључивања (алгоритамска имплементација когнитивности) - Мултидимензионални спектрални простор и технике анализе заузетости спектра - Динамичко управљање спектром. | |||
| Садржај практичне наставе | Решавање проблема коегзистенције примарних и секундарних корисника у когнитивном радију кроз рачунске примере. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, рачунске вежбе, колоквијуми, испити. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 50 | |||
| Семинари | 0 | |||

