МС1ИС2 - Информациони системи 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Информациони системи 2 | |||
| Акроним | МС1ИС2 | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Софтверско инжењерство | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Увођење у систем-анализу и моделирање сложених система,. Увођење у сервисно-оријентисане информационе системе. Увођење у информационе системе засноване на складиштима података.. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Знање из систем-анализе и моделирања сложених система коришћењем BPMN метода. Знање из сервисно-оријентисаних информационих система заснованих на BPEL језику. Знање из складишта података и основа OLAP обраде. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | МОДЕЛИРАЊЕ ПРОЦЕСА: BPMN метод и стандард. Моделирање оркестрације коришћењем BPMN. Моделирање кореографије коришћењем BPMN. СЕРВИСНО-ОРИЈЕНТИСАНИ ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМИ: Сервисно-оријентисана архитектура и инфраструктура. BPEL језик. Мапирање BPMN-BPEL. СКЛАДИШТА ПОДАТАКА. Значај, развој и пуњење складишта података. Основе OLAP обраде. | |||
| Садржај практичне наставе | Креирање и симулација BPMN модела. Креирање и извршавање BPEL програма. SQL упити са елементима.OLAP. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања. Вежбе Лабораторијске вежбе. Домаћи задаци. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 0 | |||

