ИР4РГ - Рачунарска графика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Рачунарска графика | |||
| Акроним | ИР4РГ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) |
| |||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Не постоји формалан услов, али је oчекивано да студент познаје градиво курсева ИР2ОО1 и ИР2OO2. | |||
| Циљеви изучавања предмета | Разумевање и овладавање принципима рачунарске 2D и 3D графике и анимације. Упознавање са технологијама графичких уређаја, учење графичких трансформација, пројекција, представљања боје, сенчења и анимације, као и често коришћених алгоритама у рачунарској графици, графичких 2D пакета SRGP и Java 2D, односно 3D пакета SPHIGS и OpenGL. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након успешно савладаног курса, студенти ће бити способни да: - опишу принципе рада уређаја који се користе у рачунарској графици; - интерпретирају и примењују најважније алгоритме рачунарске графике; - креирају 2D графичке апликације засноване на библиотеци класа Java 2D; - креирају 3D графичке апликације засноване на библиотеци функција OpenGL. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Преносивост софтвера и графички стандарди. Улазни и излазни уређаји. 2D пакети: SRGP и Java 2D. Основни растерски алгоритми. Геометријски односи. Попуњавање. Одсецање. Трансфромације. Пројекције. 3D пакети: SPHIGS и OpenGL. Сакривене површи и линије. Репрезентација 3D модела. Модели боја. Мреже полигона. Текстуре. Осветљење и модели сенчења. Анимација. | |||
| Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе, лабораторијске показне вежбе и лабораторијске контролне вежбе. Намена лабораторијских вежби је стицање практичних вештина писања графичких апликација и то: 2D апликација коришћењем пакета Java 2D, односно 3D апликација коришћењем библиотеке OpenGL. Аудиторне вежбе и лабораторијске вежбе прате предавања и обрађују специфичне теме. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања и аудиторне вежбе се држе уз електронске презентације. На предавањима се уводе теоријски концепти, док се на аудиторним и лабораторијским вежбама увежбава примена алгоритама и коришћење широко распрострањених пакета за писање графичких апликација. Студенти самостално израђују 2 пројекта (један из 2D, други из 3D графике). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 0 | |||

