Навигација

ДС2ОС - Обрада слике

Спецификација предмета
НазивОбрада слике
АкронимДС2ОС
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Телекомуникације
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
      Наставник/сарадник (ДОН)
        Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
        Условљност другим предметиманема
        Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са методама за обраду слике. Студенти треба да се оспособе да користе ове методе за анализу, обраду и класификацију дводимензионих сигнала.
        Исходи учења (стечена знања)Sticanje znanja o (digitalnoj) obradi slike. Studenti treba da se osposobe da koriste metode i algoritme za analizu, obradu slike i klasifikaciju slika.
        Садржај предмета
        Садржај теоријске наставеОснови визуелне перцепције. Аквизиција и дигитализација слике. Основне обраде у просторном и трансформационом домену (уклањање шумова, изоштравање, истицање) Обраде вишег нивоа: сегментација, препознавање облика, класификација узорака. Обрада вишедимензионих сигнала. Основи компјутерске томографије. Компресија, меморисање и приказивање слике.
        Садржај практичне наставенема
        Литература
        1. R. Gonzales, R. Woods, Digital Image Processing, Second Ed., Prentice Hall, 2002.
        2. John C. Russ, Image Processing Handbok, 3rd Ed., CRC Press and IEEE Press, Boca Raton, FL, 2000
        3. J. Lim, Two-dimensional Signal and Image Processing, Prentice-Hall, 1990.
        4. K. Barner, G. Arce (Eds), Nonlinear Signal and Image Processing, CRC Press, 2003
        5. Актуелни чланци из часописа
        Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
        ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
        6
        Методе извођења наставеПредавања и аудиторне вежбе
        Оцена знања (максимални број поена 100)
        Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
        Активности у току предавања0Писмени испит70
        Практична настава0Усмени испит0
        Пројекти0
        Колоквијуми30
        Семинари0