13М111АСМ - Анализа социјалних мрежа
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Анализа социјалних мрежа | |||
| Акроним | 13М111АСМ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са анализом социјалних мрежа са теоријског, методолошког и софтверског аспекта. Примена анализе социјалних мрежа, од друштвених мрежа на Интернету, као што су Facebook, Linkedin или Twitter, до коауторских мрежа и мрежа цитирања у научној продукцији. Употреба математичког апарата и софтверских алата у циљу квантитативне анализе социјалних мрежа и њихове визуализације. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити у стању да: дефинишу циљ истраживања у домену социјалне мреже, прикупе релевантне податке на легалан и етички прихватљив начин, формално дефинишу модел учесника у мрежи и њихових међусобних веза, изврше статистичку и колаборативну анализу мреже коришћењем графова и одговарајућих софтверских алата и интерпретирају резултате у складу са постављеним циљевима истраживања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | https://rti.etf.bg.ac.rs/rti/ms1asm/ | |||
| Садржај теоријске наставе | Појам социјалне мреже и представљање у облику графа. Прикупљање података и њихово представљање; моделовање мреже и одабир неусмереног, усмереног или тежинског графа. Својства мреже и мере централности; дистанце у мрежама; детектовање најутицајнијих чворова и заједница у мрежи; методе кластеризације. Модел малог света. Его мреже. Динамичко понашање мреже. Визуелизација мреже. | |||
| Садржај практичне наставе | Алати за анализу и визуелиѕацију социјалних мрежа: Gephi, NodeXL, UCINET, Pajek. Обрада података кроз програмске језике Python и R. Прикупљање података из различитих извора и њихова трансформација у одговарајући формат из реалне друштвене мреже, индексне базе научних радова, као и веб страница. Одређивање различитих мера централности и визуализација на наведеним примерима. Самостални пројекат. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, анализа литературе, прикупљање и анализа података, студије случајева социјалних мрежа, интерпретација резултата. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 60 | |||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 0 | |||

