Навигација

13М081ДЦЈ - Диференцне једначине

Спецификација предмета
НазивДиференцне једначине
Акроним13М081ДЦЈ
Студијски програмНапредне информационе технологије у дигиталној трансформацији
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаМатематичко образовање на нивоу основних студија електротехнике и рачунарства.
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са општом теоријом диференцних једначина и њеним применама у електротехници и рачунарству.
    Исходи учења (стечена знања)Знање и способност кандидата за самостално решавање задатака из области диференцних једначина. Студенти ће бити оспособљени да примењују идеје и методе теорије диференцних једначина, а такође и у електротехници и рачунарству.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод и мотивација. Основни појмови. Карактеризација. Примери. Једначине првог реда (линеарне, нелинеарне, Lyness-ова јед.). Аналогони у теорији диференцијалних једначина. Једначине вишег реда (линеарне – хомогене и нехомогене). Системи диференцних једначина. Основни појмови квалитативне анализе решења диференцних једначина. Примене у разним областима математике и у електротехници и рачунарству.
    Садржај практичне наставеРешавање одговарајућих задатака и илустративних примера из наведених области теоријске наставе.
    Литература
    1. V. Marić, M. Budinčević: Diferencijalne i diferencne jednačine. PMF, Novi Sad 2005.
    2. D. S. Mitrinović, J. D. Kečkić, Metodi izračunavanja konačnih zbirova, Naučna knjiga, Beograd, 1984.
    3. D. S. Mitrinović, D. D. Adamović: Nizovi i redovi. Naučna knjiga, Beograd (3)1987.
    4. Б. Д. Иричанин: Квалитативна анализа неких класа нелинеарних диференцних једначина, PMF, Novi Sad, 2009.
    5. S. Elaydi: An Introduction to Difference Equations, Springer, New York, (3)2005.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    31
    Методе извођења наставеТрадиционална предавања на табли.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит25
    Практична настава0Усмени испит25
    Пројекти20
    Колоквијуми0
    Семинари20