Навигација

13М021МИД - Мониторинг и дијагностика високонапонских постројења

Спецификација предмета
НазивМониторинг и дијагностика високонапонских постројења
Акроним13М021МИД
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНема
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са најважнијим методима мониторинга и дијагностике елемената високонапонских постројења. Упоређење постојећих и новоформираних поступака за мониторинг и дијагностику.
    Исходи учења (стечена знања)Оспособљавање студената за избор одговарајућих метода и техника за одређивање стварног стања високонапонске опреме и система, неопходних за њихово поуздано коришћење и управљање ресурсима
    Садржај предмета
    Линк ка страници предметаhttp://ees.etf.bg.ac.rs/predmet.php?Id=20#fajlovi
    Садржај теоријске наставеУвод. Преглед мониторинга стања. Добит од мониторинга стања. Мониторинг високонапонске опреме: које параметре би требало надзирати? Континуални или периодични мониторинг. Информације неопходне за поуздано коришћење високонапонске опреме и управљање ресурсима. Термовизијски поступак.
    Садржај практичне наставеПримери мерења парцијалних пражњења. Интелигентни системи за мониторинг и дијагностику. Карактеристике. Примери. Напредни дијагностички методи, софтверски алати и примери примене у мониторингу и дијагностици стања надземних водова.
    Литература
    1. H.M.Ryan, “High voltage engineering and testing”, 2nd Edition, IEE Publishing London, p.728, 2001.
    2. A. Haddad and D.F. Warne, “Advances in high voltage engineering”, IEE Publishing London, p.647, 2004.
    3. CIGRE Brochure No.167, Working Group 13.09, “User guide for the application of monitoring and diagnostic techniques for switching equipment for rated voltages of 72.5 kV and above”, Paris, 2000.
    4. Žarković M. and Stojković Z. (2017) : Analysis of artificial intelligence expert systems for power transformer condition monitoring and diagnostics, Electric Power Systems Research, 149, pp. 125 - 136, 0378-7796, 10.1016/j.epsr.2017.04.025, Aug2017.
    5. Žarković M., Stojković Z. (2015) : Artificial intelligence based thermographic approach for high voltage substations risk assessment; IET Generation, Transmission & Distribution Vol. 9, Issue 14, November 2015, p. 1935-1945.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    31
    Методе извођења наставеКласична предавања и предавања у електронској форми. Вежбе обухватају решавање задатака, мерења у лабораторији или на терену и симулације на рачунару.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит60
    Практична настава10Усмени испит0
    Пројекти0
    Колоквијуми0
    Семинари20