13М011ДП2 - Дигитално управљање енергетским претварачима и погонима 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Дигитално управљање енергетским претварачима и погонима 2 | |||
| Акроним | 13М011ДП2 | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Oвладавање теоријом и практичном имплементацијом дигиталног управљања брзином и позицијом, решавање проблема комплијансе и торзионих осцилација, као и генерисање референтних трајекторија у координисаном вишеосном кретању. Лабораторијске вежбе омогућују савладавање практичних аспеката. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је овладавање теоријом и имплементацијом дигиталног управљања кретањем, као и оспособљавање студената за анализу и пројектовање система за дигитално управљање брзином и позицијом. Курс обухвата анализу, пројектовање, имплементацију, кодирање и евалуацију. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | ДСП технологије у управљању кретањем, регулатори брзине и позиције, проблеми механичке резонанције, реконструкције сигнала, као и генерисање референтне трајекторије у координацији кретања. Методе синтезе и подешавања параметара регулације код традиционалних аналогних индустријских контролера. Метод двоструких односа. Симетрични оптимум. Робусност традиционалних аналогних решења. | |||
| Садржај практичне наставе | Предности и недостаци дигиталне имплементације. Дискретизација по времену и амплитуди. Проблем лажних ликова у спектру поворке одбирака. Хардверска и програмска решења за отклањање лажних ликова. Дигитална имплементација структура за управљање електричним погонима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | 45 предавања, 15 часова аудиторних вежби. 15 часова лабораторијских и демонстрационих вежби. 50 часова самосталног рада, 25 часова рада са наставницима кроз семинаре и дискусије. Рад са студентима 1:1 у току 4 сата консултација сваке недеље. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 20 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 10 | |||

