13Е082НУМ - Нумеричка математика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Нумеричка математика | |||
| Акроним | 13Е082НУМ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Електроника, модул Електроника и дигитални системи, модул Енергетика, модул Информационе и комуникационе технологије, модул Сигнали и системи, модул Телекомуникације и информационе технологије, модул Физичка електроника, модул Физичка електроника - смер Биомедицински и еколошки инжењеринг, модул Физичка електроника - смер Биомедицински и нуклеарни инжењеринг, модул Физичка електроника - смер Наноелектроника и фотоника | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са принципима нумеричке математике, појмом грешке, нумеричким методама које се примењују у стручним предметима заступљеним на студијама електротехнике. Упознавање студената са начинима одабира одговарајуће методе у зависности од природе проблема. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти су оспособљени да примењују алгоритме нумеричке математике у стручним предметима заступљеним на студијама електротехнике, да одаберу одговарајућу нумеричку методу у зависности од природе проблема који решавају и да рукују грешком. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://numdis.etf.bg.ac.rs/num.html | |||
| Садржај теоријске наставе | Појам и врсте грешке. Итеративни процеси. Нумеричке методе за решавања нелинеарних једначина. Нумеричке методе у линеарној алгебри (решавање линеарних једначина, одређивање инверзне матрице). Интерполација и апроксимација функција. Нумеричко диференцирање и интеграција. Рунге-Кута метода за решавање диференцијалних једначина. Примене математичких алата у нумеричкој математици. | |||
| Садржај практичне наставе | Кроз примере, задатке и проблеме студент сазнаје како да адекватно одабере и примени методе и основне појмове које је научио кроз теоријску наставу. Посебно се припрема да решава проблеме који се појављују у стручним електротехничким предметима, применом математичких алата. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | 0.5 | ||
| Методе извођења наставе | Коришћење слајдова, објашњавање текућег градива на табли, решавање задатака комбиновањем решавања на табли, уз помоћ MS Excel програма и напредних математичких алата. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 60 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 0 | |||

