13Е053МИП - Моделирање и идентификација процеса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Моделирање и идентификација процеса | |||
Акроним | 13Е053МИП | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Сигнали и системи | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | nema | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти упознају и савладају различите приступе моделирању и идентификацији континуалних и дискретних система, како у смислу теоријских основа идентификације система у временском, фреквенцијском и комплексном домену, тако и у смислу практичних аспеката идентификације кроз коришћење рачунара у симулацији, моделирању и идентификацији система. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће након положеног курса бити компетентни да планирају експерименте и врше аквизицију података који би омогућили квалитетно моделирање и идентификацију различитих система, изаберу одговарајућу репрезентацију модела, па да у складу са тиме примене непараметарске и параметарске технике идентификације система, као и да изврше валидацију и симулацију понашања добијених модела. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | https://automatika.etf.bg.ac.rs/sr/13e053mip | |||
Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aTevSoz2KsyP4fJZ1AIzn7uxLAEK8oUOTjVBynO1JRME1%40thread.tacv2/conversations?groupId=c2c87e14-ec80-4487-a1d5-55e6efa65df2&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
Садржај теоријске наставе | Моделовање система. Непараметарска и параметарска репрезентација система. Непараметарска идентификација: корелациона анализа у временском и фреквенцијском домену, емпиријска процена функције преноса. Параметарска идентификација у временском домену: методе грешке предикције, линеарни и нелинеарни метод најмањих квадрата, рекурзивна идентификација, инструменталне варијабле. Верификација модела. | |||
Садржај практичне наставе | Кроз примере и задатке студенти коришћењем одговарајућег софтвера формирају и анализирају карактеристичне класе линеарних и нелинеарних модела, решавају проблеме идентификације конкретних система различитим методама презентованим у току теоријске наставе, сагледавају особине различитих естиматора, појам перзистентности екситације и валидност добијеног модела. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања (45), аудиторне вежбе (15), вежбе на рачунару (15). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари | 0 |