13Е043ОД - Основи дигиталне електронике
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Основи дигиталне електронике | |||
| Акроним | 13Е043ОД | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студенти се упознају са појавама и проблемима при реалној имплементацији дигиталних кола како комбинационих тако и секвенцијалних. Такође се упознају са функционисањем и коришћењем стандардних меморијских и програмабилних компонената као и принципима, реализацијама и коришћењем кола за конверзију сигнала | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Развијена способност за разумевање и коришћење сложених дигиталних система и аналогно-дигиталних кола и система. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://tnt.etf.bg.ac.rs/~ir3ode/ | |||
| Линк ка предавањима | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a58eb9201a71c438a87634b6d575964d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=7cf01718-7225-4583-a0b2-d800f1fae30b&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Садржај теоријске наставе | Кола и компоненте у импулсном режиму рада. Статичке и динамичке карактеристике идеалних и реалних логичких кола. Реализација са транзисторима. CMOS, ECL, TTL, BiCMOS. Компаратор и Шмитово коло. ROM меморије. RAM меморије. Програмабилне компоненте. А/Д и Д/А конвертори. Дискретизација по амплитуди и времену. Реализација конвертора. Оптички енкодер. Импулсно ширинска модулација. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа статичких и динамичких карактеристика ралних логичких кола са становишта корисника. Бистабилна, моностабилна и астабилна кола. Стандардни флипфлопови, мултивибратори и генератори линераних временских база. Генерисање тактних сигнала, time-out логика, watch-dog тајмер. Примери дигиталних система. Напајање у дигиталном систему. Галванско раздвајање. Оптокаплери. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Лабораторијске вежбе, аудиторне вежбе, предавања | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 50 | |||
| Семинари | 0 | |||

