13Е014ПЕП - Практикум из електромоторних погона
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Практикум из електромоторних погона | |||
| Акроним | 13Е014ПЕП | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Енергетика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Предмет могу бирати студенти који прате или су пратили предмет Електромоторни погони | |||
| Циљеви изучавања предмета | Основни циљ курса је да се кроз практичан рад у лабораторији проуче статичке и динамичке карактеристике погона са једносмерним мотором са независном побудом и трофазним асинхроним мотором. Посебна пажња посвећена је управљању погоном као и заштити људи и опреме, као посебно значајном питању у пројектовању, производњи и примени погона. У раду на вежбама користи се савремена опрема, која је у овом тренутку доступна и најсавременије методе анализе система какви су електромоторни погони. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Знања потребна при коришћењу, управљању и пројектовању погона са једносмерним мотором са независном побудом и трофазним асинхроним мотором. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://pogoni.etf.bg.ac.rs/index1.htm | |||
| Садржај теоријске наставе | У оквиру предмета није предвиђена теоријска настава. Предмет уводи у примену теорију која се изучава у оквиру предмета Електромоторни погони. | |||
| Садржај практичне наставе | Настава се састоји од шест лабораторијских вежби. 1. Анализа рада електромоторног погона са једносмерним мотором: - статичке карактеристике, - динамички процеси, - управљање и заштита. 2. Анализа рада електромоторног погона са асинхроним мотором; - статичке карактеристике, - динамички процеси, - управљање и заштита. 3. Примена индустријског регулисаног исправљача за управљање погоном са једносмерним мотором. 4. Примена индустријског претварача учестаности за управљање погоном са асинхроним мотором. 5. Векторско управљање асинхроним мотором: - статичке и динамичке карактеристике погона са векторским управљањем, - идентификација параметара мотора, - практична имплементација у индустријском претварачу. 6. Електромоторни погон као рационалан и ефикасан потрошач електричне енергије (енергетска ефикасност погона са вентилаторском или пумпном карактеристиком оптерећења). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 0 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Лабораторијске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
| Практична настава | 60 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 0 | |||

