Навигација

13Д031АМТ - Акустичке мерне технике

Спецификација предмета
НазивАкустичке мерне технике
Акроним13Д031АМТ
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманема
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са принципима и концептима акустичких мерних техника. Стицање знања и оспособљавање за примену мерних техника у различитим подобластима акустике.
      Исходи учења (стечена знања)Стицање знања и вештина које студентима омогућавају да самостално врше стандардна али и напредна (савремена) акустичка мерења, пројектују нова мерења у складу са захтевима, врше анализу и проналазе потенцијалне проблеме акустичких мерења и њихова решења.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни принципи акустичких мерних техника. Анализа мерних грешака. Утицај опреме и окружења. Инструменти и уређаји за акустичка мерења. Mерне технике за анализу система. Мерења одзива и параметара претварача. Мерења звучне снаге. Мерења параметара акустике просторија. Мерења звучне изолације. Мерења буке. Мерења коефицијента апсорпције и акустичке импедансе. Одзив чула слуха на звучну побуду.
      Садржај практичне наставеПрактичан рад у акустичким мерењима где студенти врше дефинисана акустичка мерења применом адекватних техника и анализирају резултате.
      Литература
      1. Cyril M. Harris, Handbook of acoustical measurements and noise control (3rd edition), McGraw-Hill, 1991.
      2. Leo Beranek, Acoustical measurements, Acoustical Society of America, 1988.
      3. David Havelock, Sonoko Kuwano, Michael Vorlander, Handbook of signal processing in acoustics, Springer, 2008.
      4. Thomas D. Rossing, Springer handbook of acoustics, Springer, New York, 2007.
      5. F. Alton Everest, Ken Pohlmann, Master handbook of acoustics (5th edition), McGraw-Hill, 2009
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставеПредавања, менторски рад, практичан рад, израда пројекта (семинарског рада).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична настава30Усмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20