Навигација

19Е064ЕОИЕ - Еколошки обновљиви извори енергије

Спецификација предмета
НазивЕколошки обновљиви извори енергије
Акроним19Е064ЕОИЕ
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНема
    Циљеви изучавања предметаОбјаснити проблеме одрживог развоја са становишта затева за енергијом у растућој људској популацији. Објаснити проблем ефикасности при преласку енергије из једног домена у други. Упознавање студената са технолошким поступцима конверзије енергије из обновљивих извора. Објаснити важност позиционирања соларних панела као и принцип рада и технологију израде. Упознавање са енергетским складиштима.
    Исходи учења (стечена знања)Познавање енергетских извора на Земљи и могућности њиховог коришћења као и ефикасности конверзије енергије. Студент зна да оптимално постави соларни панел и на основу софтвера одреди енергетски принос и економску исплативост. Студент зна да одабере оптимално енергетско складиште. Оспособљавање студента са различитим изазовима везаним за мерење и експлоатацију енергије ветра.
    Садржај предмета
    Линк ка страници предметаhttp://nobel.etf.bg.ac.rs/studiranje/kursevi/of3eoi/
    Линк ка предавањимаhttps://teams.microsoft.com/l/team/19%3AEGHsKXW1BpE9bE26fo-9MsYNjmLWVs4YRI7uh4_HBAE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a36efa4e-6623-43f3-9fc9-8aa02bdbd450&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba
    Садржај теоријске наставеЕнергетска потрошња човечанства. Обновљиви извори енергије и њихове особине. Ефикасност конверзије енергије. Одређивање положаја Сунца. Фотонапонски панели, физички принципи рада, технологија и особине. Соларни колектори. Енергетска складишта. Енергија ветра, сензори и мерне методе. Процена енергетског потенцијала. Карактеристике и употреба ветрогенератора. Дистибуирани извори енергије.
    Садржај практичне наставеKарактеризација соларног панела, мерење брзине ветра и увод у RETScreen софтвер.
    Литература
    1. J. Twidell, T. Weir, Renewable Energy Resources, Taylor & Francis Group, London and New York, 2006
    2. www.pveducation.org
    3. Erich Hau, Windturbines, Springer Verlag, 2000.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставе45 часова предавања + 15 часова вежби на табли + 15 часова рада на терену (карактеризација соларног панела и мерење брзине ветра) и увод у RETScreen софтвер.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична настава10Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми40
    Семинари