13E082RPM3 - Računarski praktikum iz matematike 3
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Računarski praktikum iz matematike 3 | |||
| Akronim | 13E082RPM3 | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | ||||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa savremenim računarskim alatima u matematici (Matlab, Matlab Clone, SAGE, GeoGebra, Python). Rešavanje zadataka i obrada nekih tema predmeta Matematika 3 korišćenjem računarskih alata Matlab, Matlab Clone, SAGE. Modelovanje izabranih problema pomoću alata GeoGebra i Python. Prikaz sistema za obradu i prelom teksta LaTeX koji omogućava jednostavnije kucanje matematičkih formula. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Predavanja i zadaci će obučiti studente za praktične veštine pisanje programa korisnih za analizu raznih problema u matematici. Kroz završni projekat, studenti će razviti svoja znanja za rešavanje matematičkih problema u okviru predmeta Matematika 3 pomoću kompjutera. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Link ka stranici predmeta | http://raum.etf.bg.ac.rs/ | |||
| Link ka predavanjima | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AeI1MFl3Q922YG_fK8pfKpFN7sXtwXp3f8lk2s7nykSk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=420642a7-bfa9-4d2c-96a3-24b00b0914f3&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba | |||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod u Matlab. Simbolički i numerički račun u alatima Matlab i SAGE. Izabrane teme Matematike 1, 2 i 3 (diferencijalni i integralni račun jedne i više promenljivih, diferencijalne jednačine, matrice, analitička geometrija, kompleksna analiza, Furijeova i Laplasova transformacija) prikazane korišćenjem alata Matlab, SAGE i GeoGebra. Uvod u LaTeX. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Kroz primere, zadatke i probleme student uči kako da primeni veštine koje je naučio kroz teorijsku nastavu. Posebno se priprema da rešava probleme koji se pojavljuju u stručnim elektrotehničkim predmetima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Kombinacija tradicionalnih izlaganja na tabli, korišćenja slajdova, Matlab, SAGE, GeoGebra i Python, individualnog rada sa studentima na izradi semestralnog rada i objašnjavanju tekućeg gradiva. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 0 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 0 | |||
| Seminari | 60 | |||

