Навигација

ОФ4АМП - Анализа и моделовање полупроводничких направа

Спецификација предмета
НазивАнализа и моделовање полупроводничких направа
АкронимОФ4АМП
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Физичка електроника
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНема
    Циљеви изучавања предметаУчи студенте како се реалне полупроводничке направе представљају математичко-физичким моделима. Кроз анализу и симулацију модела спознају како релевантни параметри утичу на функционисање направе и како се долази до оптималних конструкција полупроводничких направа.
    Исходи учења (стечена знања)Студент је способан да разуме утицаја многобројних параметара на функционисање конкретне реалне полупроводничке направе и колаи да одабере одговарајући модел. Студент самостално синтетише електронска кола применом SPICE симулатора.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеЕлементи моделовања. Модели физичких параметара. Модели биполарних, униполарних и хетероструктурних униполарних и биполарних транзистора. Модели полупроводничких оптоелектронских направа. Poređenja simulacija putem ElectricCAD, SPICE, ALS, IRSIM. Архитектура, модели и ограничења SPICE симулатора. Макро модели у SPICE симулатору. Tipovi SPICE analiza u funkciji razrade elektronskih kola.
    Садржај практичне наставеПримери имплементације методе коначних разлика и методе коначних елемената у решавању једначина модел. Паралелизација. Монте Карло анализа. Примена LTSpice симулатора у анализи и синтези електронских кола. Моделирање шума.
    Литература
    1. Р.Рамовић, "Анализа и моделовање полупроводничких направа", скрипта, Београд, 1993.
    2. S. Selberherra, "Analysis and simulation of semiconductor Devices", Springer.Verlag, Wien, 1985.
    3. Р.Рамовић, Р. Шашић, "Анализа и моделовање униполарних транзистора малих димензија", Динех, Београд, 1999.
    4. D.Tsaukalos, C.Tsamis (eds), "Simulation of Semiconductor Processes and Devices (SISPAD)", Springer, Wien, 2001.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеПредавања - теоријска настава. Аудиторне вежбе са практичним примерима. Дискусије, демонстрације, презентације. Израда пројекта.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања0Писмени испит0
    Практична настава30Усмени испит40
    Пројекти30
    Колоквијуми0
    Семинари0