МС1НФ - Нуклеарна физика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Нуклеарна физика | |||
Акроним | МС1НФ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | модул Биомедицински и еколошки инжењеринг | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | ||||
Циљеви изучавања предмета | Увид у историјски развој теоријске и експерименталне атомске физике. Примена квантне механике и специјалне теорије релативности у решавању проблема атомске и нуклеарне физике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Овладавање теоријским апаратом који описује различите аспекте атомског система. Упознавање са статичким и динамичким особинама језгра (теоријски оквир и примене). Овладавање концептом физике честица и њиховом интеракцијим. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Историјски развој нуклеарне физике; Боров модел атома; Земанов ефекат; Нуклеарна спектроскопија; Електронска парамагнетна резонанца; Нуклеарна магнетна резонанца; Статичке и динамичке особине језгра; Интеракција зрачења са материјом; Нуклеарни детектори; Акцелератори наелектрисаних честица; Нуклеарне силе; Елементарне честице; Стандардни модел великог праска. | |||
Садржај практичне наставе | Рачунске и лабораторијксе вежбе које практично илуструју теме покривене у теоријској настави. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | 45 часова предавања + 30 часова рачунских вежби на табли + 15 часова лабораторијских вежби | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 35 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | 35 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 0 | |||
Семинари | 0 |