Навигација

ИР3СП - Системско програмирање

Спецификација предмета
НазивСистемско програмирање
АкронимИР3СП
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Рачунарска техника и информатика
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
Условљност другим предметимаПоложени курсеви: Објектно-оријентисано програмирање 1, Алгоритми и структуре података, Архитектура рачунара
Циљеви изучавања предметаОснове асемблерског програмирања x86 и ARM процесорских архитектура. Упознавање са функцијама и начином конструкције различитих системских алата, као што су макро процесори, асемблери, емулатори, повезивачи и пуниоци.
Исходи учења (стечена знања)Оспособљавање студената да разумеју функцију и начине конструкције различитих системских алата, као што су макро процесори, асемблери, емулатори, повезивачи и пуниоци. Студенти треба да буду у стању да и сами конструишу и имплементирају сличне алате или прилагоде већ постојеће. Студенти се упознају са основама асемблерског програмирања.
Садржај предмета
Садржај теоријске наставеОснове x86 и ARM асемблера. Функције асемблера као алата. Конструкција асемблера. Конструкција макропроцесора. Студија случаја: претпроцесор за C/C++. Конструкција интерпретативних и JIT емулатора. Формати објектних програма. Основне функције пуниоца. Конструкција пуниоца. Конструкција повезивача. Динамичко повезивање и пуњење. Пуњење са прекривањем.
Садржај практичне наставеАудиторне вежбе које илуструју поједине концепте и технике обрађене на предавањима. Практичан пројекат из области конструкције системских алата који студент самостално израђује.
Литература
  1. System Software: An Introduction to Systems Programming, L. Beck, Addison Wesley 1997.
  2. Linkers and Loaders, John Levine 1999.
  3. Compilers and Compiler Generators, an Introduction with C++, P. D. Thery , International Thomson Computer Press, 1997
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
221
Методе извођења наставеПредавања, аудиторне вежбе, самостална израда пројекта
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
Активности у току предавања0Писмени испит60
Практична настава0Усмени испит0
Пројекти40
Колоквијуми0
Семинари0