ДС2ВС - Виртуелна стварност
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Виртуелна стварност | |||
| Акроним | ДС2ВС | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Софтверско инжењерство | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са концептима и технологијама виртуелне стварности који поспешују интеракцију човека са рачунаром и истраживање комплексних система, скупова података или искустава, уз могућност стицања практичног знања кроз развој сценарија и прототипских апликација применом технологија као што су Java3D ili X3D/VRML. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање знања потребних за примену виртуелне стварности у истраживачким, научним и техничким применама, уз дубље упознавање са одређеним практичним аспектима имплементације. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Интеракција човек-машина; принципи креирања корисничког интерфејса; парадигме виртуелних окружења; примене виртуелне стварности; фактори људске перцепције и технологије; улазни и излазни уређаји; 3D рачунарска графика у реалном времену; креирање сцена и симулација; алати: OpenGL, Open Inventor, Java3D, VRML/X3D; елементи VRML; колаборативна и дистрибуирана виртуелна стварности; социјални ефекти. | |||
| Садржај практичне наставе | Заједничко конципирање и разрада практичног сценарија или теме пројекта; упућивање у релевантне концепте, приступе, средства и литературу; праћење и дискусија решења, резултата и могућих побољшања током рада на пројекту и његовог документовања. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 6 | ||||
| Методе извођења наставе | Непосредни рад са студентима на решавању практичних питања која се јављају током имплементације решења која користе виртуелну стварност | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | 50 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 0 | |||

