Навигација

ДС2ООА - Објектно оријентисана анализа и пројектовање

Спецификација предмета
НазивОбјектно оријентисана анализа и пројектовање
АкронимДС2ООА
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Софтверско инжењерство
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаНе постоји формалан услов, али је oчекивано да студент познаваје градиво предмета Пројектовање софтвера (курсеви ИР4ПС или СИ3ПС или МС1ПС).
      Циљеви изучавања предметаРазумевање и примена принципа и напредних елемената објектно-оријентисане анализе и методологије пројектовања софтвера.
      Исходи учења (стечена знања)Вештина пројектовања комплексних софтверских архитектура. Умеће планирања и вођења комплексних софтверских пројеката. Способност учешћа у научно-истраживачком раду у домену објектно-оријентисане анализе захтева и моделирања софтвера применом графичких нотација и пројектних узорака.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЕлементи објектног модела. Упоредна анализа језика објектне оријентације: C++, Јава, C#, Ада и други. Процес, принципи и прагматика развоја ОО софтвера. ОО анализа. Пројектовање управљано моделом. UML 2 нотација и конструкција дијаграма. Извршни модели, акциона семантика и акциони језици. Пројектни узорци структуре, понашања и креирања. Хеуристике OO пројектовања.
      Садржај практичне наставеНема практичне наставе.
      Литература
      1. Booch, G., "Object-Oriented Analysis and Design with Applications", 3rd ed., Addison-Wesley, 2007.
      2. Rumbaugh, J., Jacobson, I., Booch, G., "The Unified Modeling Language Reference Manual", 2nd ed., Addison-Wesley, 2004.
      3. Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I., "The Unified Modeling Language User Guide", 2nd ed. Addison Wesley, 2005.
      4. Gamma, E., Helm, R., Johnson, R., Vlissides, J., "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software", Addison-Wesley, 1995.
      5. Riel, A.J., "Object-oriented Design Heuristics", Addison-Wesley Longman, Inc.,1996.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставементорски
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања0Писмени испит25
      Практична настава0Усмени испит25
      Пројекти25
      Колоквијуми
      Семинари25