Навигација

ДС1ОПР - Одабрана поглавља из рачунарске графике

Спецификација предмета
НазивОдабрана поглавља из рачунарске графике
АкронимДС1ОПР
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модулмодул Софтверско инжењерство
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаСтруктуре података
      Циљеви изучавања предметаОмогућити студентима да стекну разумевање метода и апликација рачунарске графике.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити оспособљени да: користи матричне трансформације да граде сцену и њен приказ; разматрају стандардне методе за представљање кривих и површина; разматрају различите технике за рендеровање сцене и бирају најпогоднију; разумеју питања дизајна, развоја и коришћења ссиетма рачунарске графике; развију одговарајуће моделе рачунарске графике или софтвера.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКоординатни системи и матричне трансформације. Моделске и приказне транс. Геометријско моделовање. Моделовање површина и тела. Bézier, B-spline и NURBS. Технике рендеровања. Ray-tracing и radiosity. Мапирање текстуре. Уклањање скривених површина. Графичко програмирање. OpenGL. Real-time виртуелна окружења. Граф сцене и структуре података. Рачунарски хардвер и архитектуре.Цевоводни рендеринг.
      Садржај практичне наставеПрактична реализација одабраног задатка и публиковање постигнутих резултата.
      Литература
      1. John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar , "Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition)",Pearson Education, 2013
      2. Donald Hearn, Pauline Baker, Computer Graphics – C Version, second edition, Pearson Education,2004.
      3. F.S. Hill, Computer Graphics using OPENGL, Second edition, Pearson Education, 2003.
      4. Peter Shirley and Steve Marschner , “Fundamentals of Computer Graphics”, 3rd Edition, A.K. Peters, 2009.
      5. J.D. Foley, A. Van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes and R.L. Phillips, Introduction to Computer Graphics, Addision Wesley.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставеНастава се одвија у облику предавања или у облику појединачних консултација по наставним јединицама. Истраживачки део обухвата прикупљање и проучавање релевантне литературе са сопственим критичким освртом у облику семинарског рада погодног за публиковање. Практични део обухвата реализацију конкретног задатка.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања0Писмени испит0
      Практична настава0Усмени испит50
      Пројекти50
      Колоквијуми0
      Семинари0