19Д051ТОП - Технике обраде и препознавања говорног сигнала
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Технике обраде и препознавања говорног сигнала | |||
| Акроним | 19Д051ТОП | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Управљање системима и обрада сигнала | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти овладају сложеним техникама за дигиталну обраду и препознавање говорног сигнала. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Исходи предмета су да студенти овладају следећим вештинама: издвајање терминалних тачака у снимљеној говорној секвенци, процена основне учестаности, пројектовање различитих типова квантизатора говорног сигнала, формирање базе изговорених речи као и пројектовање система за препознавање говора на бази спектралне или кепстралне анализе или применом скривених Марковљевих модела или неуралних мрежа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Преглед различитих система за обраду, меморисање и препознавање говора; Моделирање акустичког таласа, Модел униформне тубе, Обрада говорног сигнала у временском домену, Различите технике квантизације, Евалуација квантизатора, Хомоморфна обрада говорног сигнала, ЛПЦ анализа говорног сигнала, Скривени Марковљеви модели и њихова примена у препознавању говора. | |||
| Садржај практичне наставе | У току наставе студенти добијају три практична домаћа задатка, која треба самостално да реше на рачунару: 1. процена основне учестаности и сегментација сопственог говора; 2. моделирање и евалуација квантизатора за говорни сигнал; 3. моделирање скривеног Марковљевог модела | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 8 | ||||
| Методе извођења наставе | предавања | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 30 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 0 | |||

