13М114ВЛСИ - Рачунарски VLSI системи 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Рачунарски VLSI системи 2 | |||
| Акроним | 13М114ВЛСИ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема. | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознати студенте са језицима за опис хардвера (VHDL, Verilog, SystemVerilog, MaxJ). Упознати студенте са процесом развоја рачунарских система за VLSI. Оспособити студенте да самостално дизајнирају, верификују и синтетизују рачунарске системе. Упознати студенте са FPGA технологијом. Упознати студенте са FPGA базираним суперрачунарима са проточном обрадом података. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће овладати основним конструкцијама VHDL-a и Verilog-a, и бити оспособљени да их користе. Студенти ће овладати UVM и основним конструкцијама језика SystemVerilog. Студенти ће бити оспособљени да генеришу конфигурацију и конфигуришу FPGA. Студенти ће бити оспособљени за програмирање FPGA базираних суперрачунара за проточну обраду података. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Процес пројектовања рачунарских система. Основне конструкције језика VHDL и Verilog за опис хардвера на нивоу моделовања понашања, моделовања тока података и структурног моделовања. Увод у UVM, основне компоненте и односи између компонената. Основне конструкције SystemVerilog-a. Модел FPGA базираног суперрачунара за проточну обраду података и основне MaxJ конструкције. | |||
| Садржај практичне наставе | Решавање практичних задатака (VHDL, Verilog, MaxJ). Употреба CAD алата. Примери дизајна ресурса процесора и интерконекција. Дизајн, симулација и синтеза функционалног процесора у FPGA технологији. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | предавања, аудиторне вежбе, лабораторијске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 0 | |||

