Навигација

13М111КЕР - Креативност у електротехници и рачунарству

Спецификација предмета
НазивКреативност у електротехници и рачунарству
Акроним13М111КЕР
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманема
      Циљеви изучавања предметаСтуденти ће овладати основним методама креирања идеја са циљем успешног решавања комплексних проблема у индустријској пракси.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће разумети опште принципе креативности. На основу тога биће оспособљени да анализирају проблеме и одаберу адекватне методе за њихово решавање.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИмагинација, креативност, хибридизација, трансдисциплинаризација, мендељејевизација, грануларизација, генерализација, концептуализација, методика, аналитика
      Садржај практичне наставеСваки студент ће за дати индустријски проблем по избору генерисати одређени број нових идеја на бази теоријски изложених метода. Затим ће одабрати једну од 10 идеја и даље је разрадити и приказати у неком од наменских алата. Студенти ће моћи да користе алате WebIDE (Integrated Development Environment) и OpenSPL (Spatial Programming Language).
      Литература
      1. Bohm, David, "On Creativity," London, UK, New York, NY, USA: Routledge 2004, ISBN: 0415336406
      2. Singer, Irving, "Feeling and Imagination," Lanham, MD: Rowman and Littlefield, 2002, ISPBN: 0742512347
      3. Madara Ogot, Gul Okudan, "Systematic Creativity Methods in Engineering Education: A Learning Styles Perspective," Int'l Journal of Engineering Education, Vol. 22, No. 3, pp. 566-576, 2006.
      4. Reich Yoram, Armand Hatchnel, Offer Shai, Eswaran Subrahmanian, Sweden, "A Theoretical Analysis of Creativity Methods in Engineering Design: Casting and Improving ASIT within C-K Theory," Journal of Engineering Design, 23(2), 2012.
      5. Blagojević, Vladimir, et al. "A systematic approach to generation of new ideas for PhD research in computing." Advances in computers. Vol. 104. Elsevier, 2017. 1-31.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      221
      Методе извођења наставеПредавања, вежбе и израда пројекта
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит50
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти50
      Колоквијуми
      Семинари