Навигација

13М031КР - Когнитивни радио

Спецификација предмета
НазивКогнитивни радио
Акроним13М031КР
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са принципима когнитивног радија, новим начином размишљања и истраживања у области радио комуникација. Нове генерације радио система усмерене су ка задовољењу нарастајућих захтева за бежичним приступом високог протока кроз боље управљање ресурсима. У оквиру курса студенти ће упознати могућности бољег приступа и ефикаснијег коришћења спектра.
    Исходи учења (стечена знања)На крају курса студенти ће бити способни да: - упознају нови начин размишљања и истраживања у области радио комуникација - когнитивни радио - упознају технике бољег приступа и ефикаснијег коришћења ресурса, посебно спектра, у комбинацији са технологијом електронског учења у области радија - сагледају будуће правце развоја радио комуникација кроз примену когнитивности у области радија.
    Садржај предмета
    Линк ка страници предметаhttp://telit.etf.rs/kurs/kognitivni-radio/
    Линк ка предавањимаhttps://teams.microsoft.com/l/team/19%3a-fNVb60Bu0R8Wo4ODWchL8d-UZlFjQl4-AGa-F3mi_s1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9b3d713d-ca81-4a22-9eeb-551f5088d555&tenantId=1774ef2e-9c62-478a-8d3a-fd2a495547ba
    Садржај теоријске наставе- Радио еволуција ка когнитивном радију - Идеални и реални когнитивни радио - Структура когнитивног радија: компоненте и њихове функције, когнитивни циклус, хијерархија закључивања (алгоритамска имплементација когнитивности) - Мултидимензионални спектрални простор и технике анализе заузетости спектра - Динамичко управљање спектром.
    Садржај практичне наставеРешавање проблема коегзистенције примарних и секундарних корисника у когнитивном радију кроз рачунске примере.
    Литература
    1. Ekram Hossain, Dusit Niyato, Zhu Han, “Dynamic Spectrum Access and Management in Cognitive Radio Networks”, Cambridge University Press, ISBN 978-0-511-58032-1, New York, 2009.
    2. Bruce A. Fette, “Cognitive radio technology”, Elsevier Inc, ISBN 0-7506-7952-2, Burlington, 2006.
    3. Joseph Mitola III, “Cognitive radio architecture: The Engineering Foundations of Radio XML”, John Wiley & Sons, ISBN 0-471-74244-9, New Jersey, 2006.
    4. Jeffrey H. Reed, “Software radio: a modern approach to radio engineering”, Prentice Hall PTR, ISBN 0-13-081158-0, New Jersey, 2002.
    5. Joseph Mitola III, “Software radio architecture: object-oriented approaches to wireless systems engineering”, John Wiley & Sons, ISBN 0-471-38492-5, New York, 2000.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    31
    Методе извођења наставеПредавања, рачунске вежбе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми50
    Семинари