Навигација

13М031АСР - Архитектура свичева и рутера

Спецификација предмета
НазивАрхитектура свичева и рутера
Акроним13М031АСР
Студијски програмНапредне информационе технологије у дигиталној трансформацији
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНема
    Циљеви изучавања предметаCтуденти ће научити могућности, односно перформансе, различитих архитектура Интернет рутера. Курс ће омогућити професионалцима који ће радити, или раде, на инсталирању и одржавању мрежа да стекну увид у интерну структуру опреме са којом рукују. На крају, студенти ће бити упознати са истраживањем и развојем у области Интернет рутера.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти који прођу курс ће моћи да дизајнирају ефикасне мреже према захтевима корисника, и да лакше решавају проблеме до којих долази у мрежама услед несавршености пакетских свичева и Интернет рутера. Студенти ће такоће стећи основна знања потребна за развој ових основних мрежних уређаја.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеНајпре ће бити објашњене најважније компоненте Интернет рутера, њихове функције и повезивање. Затим ће бити анализиране све значајне архитектуре рутера и свичева које се јављају у пракси, према начину на који су њихове компоненте повезане. На крају ће бити објашњена архитектура контролне равни рутера у оквиру које се размењују информације о топологији мреже, према којим се усмеравају пакети.
    Садржај практичне наставеСтудентима ће бити детаљно презентиран прототип Интернет рутера који је развијен у оквиру наше Лабораторије за развој Интернет технологија. Студенти ће моделирати рутере или пакетске свичеве у програмском језику C, и анализирати у оквиру пројекта њихове перформансе за телекомуникациони саобраћај задатих статистика.
    Литература
    1. H.J. Chao, C.H. Lam, E. Oki, Broadband Packet Switching Technologies, John Wiley and Sons Inc., NY 2001.
    2. G. C. Sackett, Cisco Router Handbook, Mc Graw Hill, NY 1999.
    3. Изабрани радови са конференција и журнала
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    31
    Методе извођења наставеНастава се састоји из предавања и вежби. У оквиру вежби студенти раде на пројекту у групама од два или три студента. Свака група предаје извештај са резултатима рада на пројекту. Студенти појединачно излажу резултате пројекта. Усмени део испита садржи и теоријска питања.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања0Писмени испит0
    Практична настава0Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми0
    Семинари50