13М021МИД - Мониторинг и дијагностика високонапонских постројења
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Мониторинг и дијагностика високонапонских постројења | |||
| Акроним | 13М021МИД | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Аудио и видео комуникације, модул Аудио и видео технологије, модул Биомедицински и еколошки инжењеринг, модул Биомедицинско и еколошко инжењерство, модул Електроенергетски системи Смер - Мреже и системи, модул Електроенергетски системи Смер - Обновљиви извори енергије, модул Електроенергетски системи Смер - Постројења и опрема, модул Електроника, модул Електроника и дигитални системи, модул Енергетска ефикасност, модул Информационо комуникационе технологије, модул Микроталасна техника, модул Наноелектроника и фотоника, модул Примењена математика, модул Рачунарска техника и информатика, модул Сигнали и системи, модул Системско инжењерство и радио комуникације, модул Софтверско инжењерство | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са најважнијим методима мониторинга и дијагностике елемената високонапонских постројења. Упоређење постојећих и новоформираних поступака за мониторинг и дијагностику. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљавање студената за избор одговарајућих метода и техника за одређивање стварног стања високонапонске опреме и система, неопходних за њихово поуздано коришћење и управљање ресурсима | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | https://ees.etf.bg.ac.rs/predmet.php?Id=20#clanci | |||
| Садржај теоријске наставе | Мониторинг високонапонске опреме: које параметре би требало надзирати? Континуални или периодични мониторинг. Информације неопходне за поуздано коришћење високонапонске опреме и управљање ресурсима применом мапа ризика. Термовизијски поступак, парцијална пражњења, испитивање у фреквенцијском домену. Коришћење велике количине мониторинг података са методама вештачке интелигенције и фази логиком. | |||
| Садржај практичне наставе | Примери мерења парцијалних пражњења, термовизије и испитивања у фреквенцијском домену. Напредни дијагностички методи, софтверски алати и примери примене у мониторингу и дијагностици стања надземних водова, прекидача, растављача, каблова, ветроелектрана и енергетских и мерних трансформатора. Практично коришћење савремене опреме за мониторинг и дијагностику кроз лабораторијхску вежбу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Класична предавања и предавања у електронској форми. Вежбе обухватају решавање задатака, мерења у лабораторији или на терену и симулације на рачунару. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 0 | |||
| Семинари | 20 | |||

