13М011ОПЕ - Одабрана поглавља из електромоторних погона
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Одабрана поглавља из електромоторних погона | |||
Акроним | 13М011ОПЕ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Предзнање из предмета који чине језгро наставе на смеровима ЕПП и ЕЕС Енергетског одсека ЕТФ. Електромоторни погони | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента са стањем у области електромоторних погона, система и метода за управљање и надзор електромоторних погона, анализе, интеграције неопходне опреме, изборa структуре и параметара погона. Упознавање студената са актуелним изазовима и савременим решењима у индустријским електромоторним погонима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање тренутног стања и савремених решења у области нерегулисаних и регулисаних електромоторних погона. Сагледавање актуелних праваца развоја у области. Избор оптималне структуре у задатим пројектним условима. Познавање могућих решења и опреме за специфичне примене електромоторних погона. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.pogoni.etf.bg.ac.rs/Predavanja_OdPoglavlja.htm | |||
Садржај теоријске наставе | Рад без давача на вратилу машине.Енерг.ефикас.АМ са двостран. напај. Погони вел. снага,Вишефазни регулисани ЕП.Струјни претварачи у ЕП СН фреквентни претварачи.Упр.системи са ПЛЦ, примена комуникационих протокола.ЕП и енергетски претварачи у сајбер физичким сист.Предиктивно управљање ЕП.Виртуелна индустрија-ХИЛ(hardware in the loop) и ДИЛ(drive in the loop) Safety.Уређаји за складиштење енергије | |||
Садржај практичне наставе | Интеграција ЕП у упр. систем са ПЛЦ-ом. Ком.протоколи Скаларно управљање асинхроним мотором, векторско управљање (распрезање управљања моментом и флуксом, аквизиција флукса), ДТЦ, управљачке методе, регулационе структуре. Рад без давача на вратилу и без давача процесних величина. Реализација ХИЛ и ДИЛ система. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | предавања и аудиторне вежебе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
Пројекти | 0 | |||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 0 |