Навигација

13Е061ПФ2 - Практикум из физике 2

Спецификација предмета
НазивПрактикум из физике 2
Акроним13Е061ПФ2
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ2.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметиманема
    Циљеви изучавања предметаНадоградња знања стеченог на курсевима Физика 1 и Физика 2. Упознавање студената са методама софтверске имплементације математичко-физичких модела одређених физичких појава, који се кроз феноменолошка пресликавања могу применити на широк спектар појава и у другим, како природним тако и друштвеним, сферама живота.
    Исходи учења (стечена знања)Овладавање методама рачунарског моделовања физичких појава. Примена на симулацију система присутних у електротехници, медицини, биологији, економији, социологији, климатологији итд.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставенема
    Садржај практичне наставе1. ЛХО, пригушени осцилатор, принудни осцилатор. Адаптација модела за примене у медицини и економији. Нелинеарни осцилатори: Ван дер Полова једначина, Лотка-Волтеров систем једначина, Лоренцов атрактор. Примене у медицини, биологији и економији. 2. Оптика. Пројектовање система танких филмова. 3. Једначина континуитета. Примена на модел протока саобраћаја.
    Литература
    1. Д. Гвоздић, Ј. Црњански, М. Крстић: "Практикум из физике 2", http://nobel.etf.bg.ac.rs/studiranje/kursevi/oо1pf2/?p=materijali
    2. S. S. Strogatz, "Nonlinear dynamics and chaos," Perseus Books, 1994
    3. J. Walker, D. Halliday, R. Resnick, "Fundamentals of physics,“ John-Wiley & Sons, Inc., 2014
    4. D. G. Zill, "A first course in differential equations with modelling applications," Brooks/Cole, 2013
    5. D. Acheson, "From calculus to chaos," Oxford University Press, 1997.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    002
    Методе извођења наставеНа часовима ће бити представљени модели и дате смернице за имплементацију. Студент самостално формира математичко-физички модел одређеног феномена, софтверски га имплементира и дискутује резултате. Током вежби на рачунару студенти генеришу електронски извештај, на основу ког се додељују поени који чине предиспитне обавезе. Поени се могу реализовати и кроз израду домаћих задатака.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања35Писмени испит30
    Практична настава35Усмени испит0
    Пројекти
    Колоквијуми0
    Семинари0