13Д061КТ - Квантни транспорт
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Квантни транспорт | |||
| Акроним | 13Д061КТ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Наноелектроника и фотоника | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавањe студената са феноменима квантног транспорта у дводимензионим материјалима и системима нанометарских димензија; разумевање теоријских модела квантног транспорта и њиховa примена на реалне наноелектронске направе. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Очекује се да студенти: (1) разумеју феномене квантног транспорта, (2) савладају теоријске моделе квантног транспорта и (3) да буду оспособљени за самостални истраживачки рад из области моделовања наноелектронских направа, посебно оних које се базирају на дводимензионим материјалима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Балистички транспорт. Ландауер-Битикеров формализам. Тунелски феномени: резонантно тунеловање, Фаноове резонанције. Кулонова блокада: тунелски хамилтонијан, секвенцијално тунеловање. Метод неравнотежне Гринове функције. Тополошки феномени у квантном транспорту. Флуктуације и корелације. Спински квантни транспорт. Електронске направе на бази 2Д материјала и њихових структура. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 6 | ||||
| Методе извођења наставе | предавања | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||

