Навигација

13Д011ММЕ - Математичко моделирање у електротермији

Спецификација предмета
НазивМатематичко моделирање у електротермији
Акроним13Д011ММЕ
Студијски програмЕлектротехника и рачунарство
Модул
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаПоложен испит "Пренос топлоте" или "Термички процеси у електроенергетици"
      Циљеви изучавања предметаУпознавање метода и софтверских алата за моделовање стационарних/нестационарних и/или линеарних/нелинеарних топлотних процеса при електричном загревању или услед губитака у електроенергетској опреми
      Исходи учења (стечена знања)Искуство у истраживању и развоју термичких модела са широким спектром примене у електроенергетици електротермији.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПримери комплексних математичких модела генерисања и преноса топлоте у електроретмичким постројењима и уређајима, као и компонентама компоненти електроенергетских система. Преглед савремених рачунарских метода и програма.
      Садржај практичне наставеСтудентски пројекат.
      Литература
      1. Incropera, DeWitt, Bergman, Lavine: "Fundamentals of heat and mass transfer", 6th edition, ISBN-13: 978-0471457282, ISBN-10: 0471457280
      2. Radakovic, Z., Cardillo, E., Schaefer, M., Feser, K. (2005): Design of the winding–bushing interconnections in large power transformers, Electrical Engineering (Archiv fur Elektrotechnik); Vol. 88, 183-190.
      3. Radakovic, Z., Feser, K. (2003): A new Method for the calculation of the hot-spot temperature in power transformers with ONAN cooling. IEEE Trans. on Power Delivery, Vol. 18, No. 4, 1284-1292.
      4. Radakovic Z., Milosevic, V., Radakovic S. (2002): Application of temperature fuzzy controller in indirect resistance furnace. Applied Energy, Vol. 73, Issue 2, pp. 167-182.
      5. Radakovic, Z., Sorgic, M., Van der Veken, W., Claessens, G. (2011): Ratings of Oil Power Transformer in different Cooling Modes, IEEE Trans. on Power Delivery, Vol. 27, No. 2, 618-625.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      6
      Методе извођења наставеКласична предавања, демонстрације софтвера, менторство током израде студентског пројекта.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична настава20Усмени испит30
      Пројекти50
      Колоквијуми
      Семинари