24S114PAR - Paralelni računarski sistemi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Paralelni računarski sistemi | |||
| Akronim | 24S114PAR | |||
| Studijski program | Softversko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Arhitektura i organizacija računara I | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje u ograničenjima paralelnog izvršavanja, paralelizma na instrukcijskom nivou, paralelizma u okviru petlji i detekcija izvršavanja paralelizma u realnom vremenu i implementacija paralelizma u hardveru. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Duboko poznavanje rada superskalarnih i procesora sa veoma širokom instrukcijskom reči, optimizacionih delova kompajlera i modela paralelizma | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Paralelizam na instrukcijskom nivou. Zavisnosti po podacima i grafovi zavisnosti po podacima. Raspoređivanje po tragu. Spekulativno izvršavanje. Paralelizam u petljama. Grafovi zavisnosti po podacima za petlje. Softverska protočnost. Vektorski superračunari, mašine sa vrlo širokom instrukcijskom reči i superskalarni procesori. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Implementacija simulacija algoritama optimizacija na instrukcijskom nivou | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Metode izvođenja nastave | Nastava u učionici, rad sa simulatorima, razjašnjavanje detalja delova kursa nakon što su studenti učili te delove | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 40 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 0 | |||

