13Е114ПАР - Паралелни рачунарски системи
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Паралелни рачунарски системи | |||
| Акроним | 13Е114ПАР | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | модул Рачунарска техника и информатика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Архитектура и организација рачунара I | |||
| Циљеви изучавања предмета | Разумевање у ограничењима паралелног извршавања, паралелизма на инструкцијском нивоу, паралелизма у оквиру петљи и детекција извршавања паралелизма у реалном времену и имплементација паралелизма у хардверу. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Дубоко познавање рада суперскаларних и процесора са веома широком инструкцијском речи, оптимизационих делова компајлера и модела паралелизма | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Паралелизам на инструкцијском нивоу. Зависности по подацима и графови зависности по подацима. Распоређивање по трагу. Спекулативно извршавање. Паралелизам у петљама. Графови зависности по подацима за петље. Софтверска проточност. Векторски суперрачунари, машине са врло широком инструкцијском речи и суперскаларни процесори. Вишејезгарни процесори. Hyperthreading. | |||
| Садржај практичне наставе | Употреба симулатора | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Настава у учионици, рад са симулаторима, разјашњавање детаља делова курса након што су студенти учили те делове | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 0 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 0 | |||

