13Е063КЕ - Квантна електроника
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Квантна електроника | |||
| Акроним | 13Е063КЕ | |||
| Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | ||||
| Циљеви изучавања предмета | Едукација студената у погледу разумевања квантног механизама интеракције електронско-фотонских система, који се генерално може проширити на разумевање интеракције материјалне средине са електромагнетским пољем, затим на појам оптичког појачања атомских система, стимулисане и спонатане емисије, њихове везе са сусцептибилношћу материјалне средине и простирањем светлости кроз анизотропне средине. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање теоријских основа и усвајање метода које се примењују у даљем проучавању рада активних и пасивних оптоелектронских и електрооптичких компонената и подсистема, а које налазе примену у оптичким комуникационим системима, фибероптичким сензорима, ласерској техници, науци о материјалима, биофотоници, нанофотоници и фотоници уопште. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Временски зависне пертурбације. Интеракција електромагнетског (ЕМ) зрачења и атомских система. Крамерс-Кронигова релација. Квантизација ЕМ поља. Спонтани и индуковани оптички прелази. Хомогено и нехомогено ширење. Појачање и апсорпција у ласеру. Оптички резонатори. Теорија ласерских осцилација. Трансверзални модови и гаусов сноп. Простирање ЕМ таласа кроз анизотропне средине. Модулација ЕМ таласа. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе: Нумерички примери везани за поглавља обрађена у теоријској настави. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | предавања и аудиторне вежбе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 0 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 0 | Усмени испит | 0 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 70 | |||
| Семинари | 0 | |||

